Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

zwembad bouwen

  • rob greve

    Hoi, mijn naam is Rob.Ik woon in N-O Thailand(rijstschuur en tevens armste gebied in Thailand) ik ben van zins een zwembad te bouwen(50 bij 10 bij 1.80m) dit voor de plaatselijke jeugd zodat ze in veilig water kunnen zwemmen. De werkzaamheden worden door de plaatselijke bevolking uitgevoerd(vrijwilligers).Mijn vraag is hoe dik moet de betonnen vloer zijn , hoe dik en hoeveel lagen betonijzer moeten er in de vloer.De wanden: zijn deze het beste van beton te storten of op te metselen?

    Wachtend op advies, groet ik u allen vanuit Ban-on

  • Ruud Attevelt

    Hallo rob,

    Bouwkundig: afhankelijk van de bodemgesteldheid (klei, veen, zand ed). Simpel gezegd: de druk op de vloer is bij een bad van 180cm diep 1800kg. Is de ondergrond hard of zacht? Ik hoop voor jouw dat het zand is. Bij zachtere ondergronden moet je gaan heien, boren of anders zins. Het word een openbaar bad gezien het feit dat het over heb voor de jeugd. In europa ben je aan regels gebonden. Ik weet natuurlijk niet hoe dat daar is. Maar bedenk wel dat als het mis gaat jij verantwoordelijk ben. Het is namelijk niet zomaar een bak met water met wat chemicaliën. Ik denk dat je dit eerst uit moet zoeken alvorens je verder gaat, hoe goed de bedoelingen ook zijn.

    Met vriendelijke groet,

    Ruud.

  • Nvt

    http://aquasilver.nl/downloads/installatiev4ovalestaalwandzwembaden.pdf

    Misschien iets aan deze brochure