Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

werktekeningen zwembad

  • Geert

    Ik wil een eigen zwembad gaan bouwen en ben op zoek naar werktekeningen voor een bouwkundig zwembad en de technische installatie ervan. Kan iemand mij aan tekeningen helpen? Kleine onkostenvergoeding is geen probleem.

    Groet, Geert

  • Peter

    Hallo Geert,

    Als je reactie heb gehad laat mij ook wat weten want ik zoek ook hetzelfde als jij,

    Groeten Peet

  • Geert

    Hoi Peet,

    Zal ik doen maar het blijft oorverdovend stil. Op deze site kom je waarschijnlijk alleen ‘eigen bouwers’ tegen die (uiteraard) nog moeten beginnen en dus dezelfde soort info-vragen hebben. Bouwers die hun zwembad al klaar hebben komen hier natuurlijk niet meer én dat is voor ons wel jammer. Juist die mensen hebben de info die wij zoeken. Of we hier met onze vragen goed zitten is dus de vraag.

    Groet, Geert

  • Dhr. de Both

    Als u uw spullen bij ons koopt maken wij kosteloos een tekening voor u. Als u de spullen elders koopt maken wij tegen een vergoeding de tekening voor u.

    Neemt u eens een kijkje op www.aperfectpool.nl of bel ons op 0165-393913.

  • niek

    Hallo Geert

    Is het al opgelost met de bouw van het zwembad..

    Anders heb ik misschien wat tips voor je.

    ( ben sinds kort ex zwembadbouwer)

  • Geert

    Hoi Niek,

    Nee, ben nog bezig met orienteren. Hoewel het gat is al gegraven. Heb recent wat bouwers en showrooms afgelopen. Conclusie tot nu toe; veel standaard (variaties op hetzelfde ontwerp), veel aanbieders van de apparatuur (je ziet door de bomen het bos niet meer) en de meesten zijn veel te duur.

    Ik stel je tips zeer op prijs. Jouw ervaringen kunnen mij weer wat verder op weg helpen.

    Groet, Geert

  • Jos de Groot

    Hallo, per toeval hier beland en mogelijk heb ik wel wat tips voor je. Ik heb vorig jaar onder eigen beheer een zwembad gebouwd in Hongarije van 8 x 4 x 1.50. Na mij vantevoren georienteerd te hebben kwam ik al gauw tot de conclussie dat er behoorlijke prijsverschillen zijn tussen afzonderlijke zwembadbouwers voor onderdelen etc etc. Aangezien ik geen linkerhanden heb ben ik zelf aan de slag gegaan en zou het nu weer zo doen. Het resultaat mag er zijn. Ik heb gekozen voor een zwembad van beton met glasmozaiek op de vloer en zwembadverf op waterbasis aan de wanden. Het technisch gedeelte heb ik voor mijn rekening genomen en voor het metselwerk/stucwerk/tegelwerk heb ik iemand ingehuurd. Ik heb al een heel seizoen ervan kunnen genieten en er zullen er ( hopenlijk ) nog veel volgen. Ik heb van het begin tot het eind alles gefotografeerd en wil je de foto's wel ter beschikking stellen.

    Verder een site waar zeer veel goede info op te vinden is is de oostenrijkse site

    www.pooldoktor.at

    Hier heb ik veel nuttige info vanaf gehaald. Ook werktekeningen vind je hierop.

    Veel succes.

    Jos de Groot

  • Geert

    Hallo Jos,

    Bedankt voor de tip. Ik ontvang graag je foto's. Dat zal me zeker helpen om een goed overzicht te krijgen van het verloop van de bouw.

    Groet, Geert

  • Niels

    Hallo Geert,

    Ik ben nu bezig met het bouwen van een zwembad. Ik doe alles zelf maar heb mijn spullen besteld via APP (Zie reactie de Both). Ik doe alles in eigen beheer en voor vragen kan ik bij Colin de Both terecht. Tot nu toe goede ervaringen. Kijk even op mijn site, www.kampert.org.

    Succes.

  • serge

    Hallo Jos ook Ik en mijn gebuur zouden graag een zwembad ( laten) bouwen aan onze woning in HU

    waar zit jij ergens in HU graag een mailtje op prive mail groetjes Serge